Online

Figma Eğitimi: Temelden İleri Seviyeye

Figma'nın tüm yeteneklerini gerçek bir projede uygulamalı atölyeler aracılığıyla keşfederken, projelerinizi profesyonelce hayata geçirecek bilgi ve deneyime sahip olacaksınız.

Figma'nın tüm yeteneklerini gerçek bir projede uygulamalı atölyeler aracılığıyla keşfederken, projelerinizi profesyonelce hayata geçirecek bilgi ve deneyime sahip olacaksınız.

Eğitim Tarihi

Eğitim Tarihi

12 Kasım - 13 Aralık

12 Kasım - 13 Aralık

12 Kasım - 13 Aralık

12 Kasım - 13 Aralık

Ders Saati

Ders Saati

20 Saat

20 Saat

20 Saat

20 Saat

Seviye

Seviye

Başlangıç

Başlangıç

Başlangıç

Başlangıç

Kontenjan

Kontenjan

16 Kişi

16 Kişi

16 Kişi

16 Kişi

Ücret

Ücret

7.490 TL

7.490 TL

4.750 TL

4.750 TL

5.990 TL

4.750 TL

Emre Can Tekgül - Figma Eğitmeni
Emre Can Tekgül - Figma Eğitmeni

Emre Can Tekgül

Eğitmen

Eğitimin Amacı

 

Uygulamalı Figma eğitiminin amacı, katılımcılara Figma'nın güçlü araçlarını kullanarak profesyonel ve kullanıcı dostu arayüzler oluşturmayı öğretmektir. Eğitim boyunca, katılımcılar Figma’nın temel ve ileri düzey özelliklerini öğrenerek, gerçek hayatta bir projeyi nasıl oluşturacaklarını, sürdürülebilir ve her cihaza optimize tasarımlar yapmayı, tasarım ve hand-off süreçlerini nasıl hızlandıracaklarını ve projelerini nasıl organize edeceklerini keşfedeceklerdir. Bu bilgileri uygulamalı projelerle pekiştirerek, Figma’yı etkili bir şekilde kullanma ve profesyonel tasarım çözümleri üretme deneyimi kazanacaklardır.


 

Eğitime Kimler Katılabilir?


  • Figma’yı etkin bir şekilde kullanarak tasarım süreçlerini optimize etmek ve daha profesyonel arayüzler oluşturmak isteyen tasarımcılar.

  • Figma’yı öğrenerek dijital tasarım süreçlerine adapte olmak ve UI/UX projelerine katkı sağlamak isteyen grafik tasarımcılar.

  • Dijital ürün tasarımı ve arayüz geliştirme konularında uzmanlaşmak, Figma’yı kullanarak ürünlerin dijital temsillerini ve kullanıcı arayüzlerini oluşturmak isteyen endüstriyel tasarımcılar.

  • Ürün geliştirme sürecinde Figma’yı kullanarak daha etkili bir işbirliği sağlamak ve tasarım süreçlerine doğrudan katkıda bulunmak isteyen ürün yöneticileri.

  • Tasarım ve geliştirme süreçlerini daha yakından entegre etmek için Figma’yı öğrenmek isteyen yazılım geliştiriciler.

  • Dijital ürünlerinin tasarım süreçlerine daha fazla dahil olmak ve kullanıcı odaklı, profesyonel arayüzler oluşturmak isteyen girişimciler.

  • Dijital ürünlerin tasarım ve geliştirme süreçlerini daha iyi anlamak, Figma’yı kullanarak iş gereksinimlerini tasarıma dönüştürmek isteyen iş analistleri.

  • UI/UX tasarımı alanında kendini geliştirmek isteyen ve Figma’yı profesyonel düzeyde öğrenmek isteyen öğrenciler.


 

Ücretsiz Udemy Figma Kursu


Online Uygulamalı Figma Eğitimine katılanlar için eğitmenimiz Emre Can Tekgül'ün Udemy'de yer alan "Figma Eğitimi: Başlangıçtan Profesyonel Seviyeye" kursu ücretsiz verilecektir.



Eğitim Programı

Ders 1: Figma’ya Giriş ve Arayüzü Tanıma


  • Figma’nın tanıtımı ve kullanıcı hesabı oluşturma

  • Figma’nın tarayıcı ve masaüstü uygulamaları

  • Takım oluşturma ve yönetimi

  • Takım, Proje ve Dosya çalışma prensipleri

  • Figma arayüzünü tanıma ve menüler

  • Split Tab (Bölünmüş Sekme) Kullanımı

  • Fotoğraflar (bitmap/piksel tabanlı grafikler) ve Vektörel Nesneleri Tanıma


Tarih ve Saat: 12 Kasım 19:30-21:30


Ders 2: Tasarıma Başlamadan Önce Temel Araçları Tanıma


  • Figma’da Plug-in (Eklenti) kurulumu ve kullanımı

  • Temel Araçların Kullanımı: Move Tools, Region Tools, Shape Tools, Creation Tools, Text Tool, Comment, Actions)

  • Fotoğraf ve video’ları içe ve dışa aktarma

  • Fotoğraf düzenleme ve Blend Mode (Karışım Modu) kullanımı

  • Mask (Maske) kullanımı

  • Efektlerin kullanımı - Inner Shadow, Drop Shadow, Layer Blur, Background Blur

  • Boolean Groups (Mantıksal Gruplar)’ın kullanımı



Tarih ve Saat: 15 Kasım 19:30-21:30


Ders 3: Layers (Katmanlar) ve Layers Yönetimi


  • Layers (Katmanlar)’ın kullanımı

  • Katman Yönetimi ve Rename (Yeniden İsimlendirme) aracının kullanımı

  • Find-Replace (Bul-Değiştir) özelliğinin kullanımı

  • Alignment (Hizalama) kullanımı

  • Multi-Edit (Çoklu Düzenleme) özelliğinin kullanımı


Tarih ve Saat: 19 Kasım 19:30-21:30


Ders 4: Responsive (Duyarlı) Tasarım Araçları: Auto Layout, Layout Grid, Constraints


  • Responsive (Duyarlı) tasarımı tanıma

  • Tasarıma başlarken cihazlara göre Frame (Çerçeve) oluşturma

  • Layout Grid (Düzen Izgarası) kullanımı

  • Auto Layout (Otomatik Düzen) kullanımı

  • Ignore Auto Layout (Absolute Position) kullanımı

  • Constraints (Kısıtlamalar) kullanımı

  • Örnek çalışmalar ve alıştırmalar


Tarih ve Saat: 22 Kasım 19:30-21:30


Ders 5: Tutarlı ve Sürdürülebilir Tasarım Araçları: Components, Variants, Properties


  • Geçmiş haftaya ait örnek çalışmaların değerlendirilmesi

  • Components (Bileşenler)’in kullanımı (Master Component, Instance)

  • Variants (Varyantlar) ve Variant Properties (Varyant Özellikleri)’nin kullanımı

  • Component Properties (Bileşen Özellikleri) (Boolean, Swap Instance, Text)

  • Kurs projesinin ön bilgilendirmesi


Tarih ve Saat: 26 Kasım 19:30-21:30


Ders 6: UI Kit, Design System ve Design Token


  • Design System ve UI Kit’i tanıma

  • Atomic Design System yapısı

  • Renk paletlerini oluşturma ve kütüphaneye ekleme

  • Tipografi öğelerini oluşturma ve kütüphaneye ekleme

  • İkon setlerini belirleme ve component olarak kullanımı

  • Variables (Değişkenler)’in kullanımı


Tarih ve Saat: 29 Kasım 19:30-21:30


Ders 7: Workshop - Film İzleme Mobil Uygulama


  • Tasarımı yapılacak projenin kullanıcı akışını belirleme

  • Projenin UI Kit’inin oluşturulması

  • Component yapılarının hazırlanması


Tarih ve Saat: 3 Aralık 19:30-21:30


Ders 8: Workshop - Film İzleme Mobil Uygulama


  • Oluşturulan UI Kit’lerin değerlendirilmesi

  • Sayfa tasarımlarına başlama

  • Splash ekranlarının tasarlanması

  • Giriş yap ve Kayıt Ol ekranlarının tasarlanması

  • Tasarımda kullanılan component’lerin kütüphaneye eklenmesi


Tarih ve Saat: 6 Aralık 19:30-21:30


Ders 9: Workshop - Film İzleme Mobil Uygulama


  • Ana sayfanın tasarlanması

  • Film detay sayfasının tasarlanması

  • Player’ın tasarlanması

  • Tasarımın prototipinin oluşturulması


Tarih ve Saat: 10 Aralık 19:30-21:30


Ders 10: Workshop - Film İzleme Mobil Uygulama


  • Tasarımın prototipinin oluşturulması

  • Tasarım dosyalarını paylaşma ve linkleri yetkilendirme

  • Dosyanın Hand-Off edilmesi, geliştirme ekibine teslimi ve yazılım sürecine dair bilgiler

  • Kurs projelerinin sunumu ve geri bildirimler


Tarih ve Saat: 13 Aralık 19:30-21:30


Sertifikalı eğitime hemen kayıt olun!

Sertifikalı eğitime hemen kayıt olun!

Sertifikalı eğitime
hemen kayıt olun!

UserGets - Linkedin
UserGets - Twitter
UserGets - Instagram
UserGets - Facebook
UserGets - Linkedin
UserGets - Twitter
UserGets - Instagram
UserGets - Facebook
UserGets - Linkedin
UserGets - Twitter
UserGets - Instagram
UserGets - Facebook
UserGets - Linkedin
UserGets - Twitter
UserGets - Instagram
UserGets - Facebook